Smidiga betalningar
Vad är smidiga betalningar?
Smidiga betalningar är en viktig del för att ge din gäst en positiv helhetsupplevelse i restaurangen. I helhetsupplevelsen för gästen ingår att alla delar (beställning, betalning och leverans) går lika smidigt. För om till exempel matbeställningen och betalningen sker smidigt men att kunden får vänta länge på sin mat skadas helhetsupplevelsen. Våra system tar därför hänsyn till alla tre delar.
Ladda ner vårt white paper ”10 enkla steg att digitalisera din restaurang” här.
Genomtänkt logistik i restaurangen kan på så sätt leda till fler köp, att gästerna stannar kvar längre på restaurangen samt får ett positivt helhetsintryck. Och det är både restaurangägaren och gästen som gynnas av smidigt betalningar och flöden. En smidig betalupplevelse handlar lika mycket om betalflöden i restaurangen som att kassasystemen måste klara många köp samtidigt. Smidiga betalningar handlar också om att erbjuda gästen många betalsätt.
Smidiga betalflöden i lokal
För att få till ett smidigt beställnings- och betalflöde i restaurangen kan det vara värt att se över var kassorna är placerade samt hur gäst- och personalflödet ser ut i restaurangen. Var uppstår flaskhalsar? Var någonstans springer personalen in i varandra? Var beställer gästerna helst sin dryck om inte i baren? Frågor av den typen avgör var kassorna placeras samt hur många kortterminaler som behövs.
Vi vet hur viktigt det är att underlätta köp i restauranglokalen och vi på Trivec har lång erfarenhet av restaurangbranschen och hjälper gärna till och rådger var du ska placera dina kassasystem.
Många betalningar samtidigt
Med driftssäkra kassasystem som klarar många betalningar samtidigt missar du aldrig en betalning. Vi vet att många restauranger upplever ett högt tryck vid vissa tider på dygnet. Vid högt tryck är det avgörande att dina kassasystem fungerar utan driftsstopp. Med våra kassasystem kan du koppla flera kortterminaler till ett kassasystem vilket innebär att du kan göra många samtidiga betalningar. Våra kortterminaler har funktionen ”pay at table” så servisen kan ta med kortterminalerna ut till borden för betalning.
Många betalsätt
Idag betalar vi det mesta online. Vi erbjuder många betalsätt till dina gäster som exempelvis Google Pay, Apple Pay, PayPal och Swish. Läsningar som är kopplade till ditt kort eller din bank via telefonen.
Dela nota
Ett smidigt sätt att dela nota är också en typ av smidig betalning. Vi har flera olika sätt att dela notor för specifika verksamheter. I våra system går att splitta nota per rätt man ätit, hur stor del av notan man vill betala, eller per person. Vi har lyssnat till våra kunder och vet hur viktigt det är med ett smidigt betalflöde när gästen har ätit klart.
Mobil order- och betaltjänst för gäst
Mobila beställningar har ökat kraftigt. Det är nu enkelt för gäster att beställa och betala direkt via mobilen. Genom att skanna en qr-kod förs gästen till en digital meny, där är det enkelt att beställa och betala. Smidig betalning gör att gästen gör många tilläggsköp och många krögare har sett hur merförsäljningen gått upp. Många väljer att använda Swish som betalmedel online men givetvis funkar också Google pay, Apple, pay etc. Det är smidigt och enkelt.
Läs om vår mobila, webbaserade QR-lösning Trivec Buddy
Smidig restaurang app vid takeaway och catering
Det finns säkert en del av dina kunder som hellre äter maten hemma. För dessa kunder kan du enkelt erbjuda takeaway med upphämtning. Du skapar en länk på din webbsida som går till din digitala meny, där kunderna beställer och betalar för maten. Via vår restaurang app Trivec Buddy (ingen nedladdning av app behövs) kan du enkelt starta just fler affärsben som takeaway eller catering. Här får de även information när de kan komma och hämta upp maten samt annan relevant information som du vill ge dem. Beställningarna går direkt till köket som takeaway, så kökspersonalen vet att maten ska förpackas.
Läs om vår mobila, webbaserade QR-lösning Trivec Buddy
Betala med mobilen vid bordsservering
Smidiga beställningar vid bordet är inget utan smidiga betalningar. Genom att servisen använder en modern lösning för mobil bordsbeställning är det enkelt att ta upp beställningar för servisen. Med våra betallösningar kan gästen antingen betala med sin mobiltelefon genom att scanna en QR-kod på kvittot, eller scanna en QR-kod i vår bordsbeställningslösning (Trivec Handy) som servisen använder och betala notan. Eller så kan man självklart betala via vanliga kortterminaler som servisen tar med till bordet. Gästen kan idag välja på många betalsätt, allt för att göra upplevelsen så bra som möjligt.
Kontakta oss!
När du har fyllt i dina uppgifter kommer du att bli kontaktad av en av våra duktiga experter inom kort. Våra experter lyssnar på dina utmaningar och hur våra produkter skulle kunna hjälpa dig till ett smidigt order- och betalflöde i just din restaurang.