Kol & Cocktails
Smidig fakturering via e-mail tack vare Trivec’s integration till Fortnox
Michael, Mattias och Diana från Kol & Cocktails, har alla arbetat med Trivec i många år. Det var den smarta faktureringsmodulen i Fortnox som fick dem att titta närmare på den skräddarsydda integrationen som finns tillgänglig mellan systemen. Modulen gör att det går att fakturera gäster direkt från kassasystemet, smidigt via e-mail.
Vi mötte Restaurangchef Diana Mathisen samt Mattias Tornblad och Michael Fogelqvist, två av tre ägare till Kol & Cocktails i Malmö och Helsingborg. Ägarna driver också restaurang Yoko och Restaurangen i Rya Golfklubb utanför Helsingborg. Restaurangerna är välbesökta, utmärker sig för sin goda mat och sin atmosfär och lockar förutom privatpersoner också många företag.
Fortnox smidiggjorde faktureringen
När valet till slut föll på integrationen med Fortnox, hade de skrivit fakturor manuellt i Word, ett tidskrävande och många gånger administrativt tungrott arbete. Med ett digitaliserat ekonomi-flöde fick de en automatiserad process.
Faktureringen blev jättesmidig. Sällskap som ber om att få betala via faktura, uppger bara den person som står i Trivec och i Fortnox, fakturan skickas sen direkt till den mailadressen. Allt sker automatiskt, säger Diana.
Automatisk överföring till ekonomiavdelningen
Michael och Mattias flikar in att integrationen till Fortnox har sparat mycket tid och pengar och företagsfaktureringen har underlättats avsevärt.
Det som måste vara på plats före besöket är att kundgruppen (företaget) ligger inlagd som kundgrupp i Trivec och Fortnox, det hela är jättelätt, säger dem.
Förutom smidig fakturering skickas alla siffror från Trivecs kassasystem till ekonomiavdelningen som sätter ihop en rapport över siffrorna varje vecka eller månad beroende på hur man vill ha det. De sköter sedan bokföringen med hjälp av filerna från Trivec. Det finns två moduler i Fortnox-integrationen, faktureringsmodulen och bokföringsmodulen, Kol & Cocktails använder båda. Ingen behöver lägga tid på att räkna ut dagens försäljning efter ett hektiskt arbetspass i restaurangen. All försäljningsdata överförs och tilldelas automatiskt rätt kontokod.
Enkelt, smidigt och lättarbetat. Alla som jobbar med det förstår det direkt, avslutar Diana.
Kontakta oss!
När du har fyllt i dina uppgifter kommer du att bli kontaktad av en av våra duktiga experter inom kort. Våra experter lyssnar på dina utmaningar och hur våra produkter skulle kunna hjälpa dig till ett smidigt order- och betalflöde i just din restaurang.